Crm یک نرم افزار قدرتمند و کارآمد در افزایش رشد فروش، تحلیل و پیش بینی رویدادهای مالی، ذخیره سازی و… میباشد، که لازم است هر شرکتی با توجه به خدماتی که ارائه میدهد، محصولاتی که به فروش میرساند، خواسته مشتریان موسسه برای جذب و وفاداری آنها و… از این نرم افزار استفاده نماید و با مفهوم نرم افزار crm چیست آشنا باشد.
نرم افزار crm چیست؟
نرم افزار crm چیست ؟ crm مخفف کلمهی Customer relationship management میباشد و در اصل به معنای ارتباط با مشتری برای جذب و افزایش فروش است. این نرم افزار نحوه تعامل و مشارکت فعال با مشتری را نشان میدهد و کسب و کارها را از دید مشتری برنامه ریزی میکند.
البته مهم است که بدانید crm تنها یک نرم افزار نیست که بر فعالیت سازمانها و روابط آنها نظارت کند بلکه ابزاری برای تسهیل اجرای استراتژیهای مالی در سازمانها و موسسات میباشد.
استراتژی CRM
فعالیت سازمان کسب و کار شما را بر اساس مشتری محوری تشکیل میدهد و به موسسه کمک میکند تا مشتریان جدید جذب نموده و مشتریان قدیم را حفظ نماید.
استراتژی نرم افزار CRM نقش بسیار پررنگ و تاثیرگذاری در تمامیسازمانها ایفا میکند به دلیل آن که باعث میشود فرآیندها و فعالیت موسسه در مسیر صحیح مشتری محوری قرار بگیرد.
فرآیند CRM
این فرآیند ارائه خدمت به مشتریان را همانند دیگر فرآیندهای سازمان «بازاریابی، خدمات پس از فروش و… » انجام و مدیریت میکند.
برنامه CRM با مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط مشتری Customer relationship management در سازمانها و موسسات تمامی فرآیندها و فناوریهایی که به منظور شناسایی، گسترش، حفظ و ارائه خدمات به مشتریان است را شامل میشود.
همچنین علاوه بر موارد ذکر شده حفظ و ارائه خدمات به مشتریان که با انواع شیوهها و اصول مدیریت مانند اصول مدیریت ارتباط با مشتری، چگونگی ایجاد موفق یک سیستم و اجرای آن از زمان تولید تا نگهداری برای ارتباط سازمان با مشتریان را شامل میشود.
اهداف استفاده از نرم افزار CRM چیست؟
طبیعتا استفاده از نرم افزار CRM دارای اهدافی میباشد که اکثر سازمانها و موسسات مشتاق استفاده از آن هستند. یکی از این اهداف رشد فروش میباشد که پیشتر هم به آن اشاره کردیم. همچنین در تصویر زیر برخی دیگر از اهداف استفاده از نرم افزار CRM را مشاهده میکنید.
امکانات نرم افزار CRM
یکی از امکانات نرم افزار CRM مدیریت فرآیند فروش میباشد اما این نرم افزار امکانات دیگری را نیز برای سازمانها فراهم کرده است. امکانات نرم افزار CRM:
مدیریت بازاریابی
ایجاد گردش کار
فاکتور و پیش فاکتور
مدیریت مشتریان سازمان
فروش و مدیریت انبارداری
مدیریت اسناد و مدارک مالی
مدیریت پرسنل و کارکنان
مدیریت قراردادها و پروژهای کوچک و بزرگ
مدیریت تیکینگ در سیستم ارتباط با مشتری
معرفی بهترین CRM های ایرانی
نرم افزار CRM یک ابزار برای پیاده سازی استراتژیهای مدیریت ارتباط با مشتری میباشد اما دغدغهی اصلی مدیران سازمانها انتخاب صحیح و درست نرم افزار است. ما در ادامه سه مورد از بهترین CRMهای ایرانی را به شما معرفی وتوضیح خواهیم داد.
بهترین CRMهای ایرانی شامل:
نرم افزار CRM آرین سیستم: نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری آرین سیستم از طریق سنجش شاخص سطح خدمت به نیاز مشتری متمرکز میشود. نرم افزار آرین سیستم از طریق دسته بندی و شناخت دقیق بازار میزان سوددهی را به تفکیک مشتریان محاسبه میکند. نقاط مثبت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری آرین سیستم شامل مواردی همچون پیش بینی دقیق نیاز مشتریان، ارائه گزارش سوددهی به تفکیک مشتری، ایجاد پایگاه متمرکز در سازمان فروش میشود.
نرم افزار CRM دیدار: ویژگی واضح نرم افزار دیدار که میان شرکتهای استفاده کننده به آن اشاره شده است ساختار آسان و قیمت مناسب آن میباشد. نرم افزار دیدار تنها برای واحد فروش کاربرد دارد. ابزار بازی پردازی برای ایجاد رقابتی جذاب میان پرسنل و نظرسنجی از مشتریان ویژگیهای جالب و قابل توجه این نرم افزار میباشد.
نتیجه گیری
crm مخفف کلمهی Customer relationship management میباشد. و در اصل به معنای ارتباط با مشتری برای جذب و افزایش فروش است. همچنین سه مورد از بهترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری نرم افزار CRM آرین سیستم، نرم افزار دیدار و پیام گستر میباشد.