لایسنس اورجینال

خرید و تمدید آنتی ویروس کسپرسکی نود32 - لایسنس اورجینال

لایسنس اورجینال

خرید و تمدید آنتی ویروس کسپرسکی نود32 - لایسنس اورجینال

لایسنس اورجینال آنتی ویروس تمدید آنتی ویروس اورجینال خرید آنتی ویروس نود32 کسپرسکی بیت دیفندر اویرا تراست پورت اف سکیور پاندا

  • ۰
  • ۰

سیستم خرید و فروش به چه معناست؟ در زندگی روزمره‌تان بارها پیش آمده است که کالایی را بخرید و کالای دیگری را به شخصی بفروشید، معنای این رویداد و عملیات خرید و فروش می‌باشد که دارای مزایا و معایبی می‌باشد، حتی برخی از شرکت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کنند.

سیستم خرید و فروش چیست؟

شرکت‌های فعال در زمینه خرید و فروش کالا با هدف فروش، کالاهایی را خریداری می‌کنند و در نرم افزار حسابداری فروش، در حساب خرید لیست می‌کنند.
افزایش در حساب خرید بدهکار و کاهش در آن بستانکار ثبت می شود، به عبارتی خرج کردن وجه نقد مانند هزینه عمل می‌کند و در نتیجه باقیمانده حساب خرید، مانده بدهکار می‌باشد.

هدف سیستم خرید و فروش چیست؟

سیستم خرید و فروش تمام فرآیندهای خرید و فروش را ساماندهی می‌کند، این سیستم این امکان را می‌دهد تا دقیقا پروسه خرید و فروش مربوط به سازمان خود را پیاده سازی کنید.
این سیستم با ارائه اطلاعات دقیق از موجودی کالا، وضعیت فروش، بدهی مشتریان، میزان سود کالاها، پر فروش‌ترین کالاها، کالاهای راکد و غیره به مدیران این امکان را می‌دهد تا با اطلاعات کامل و تحلیلی، سیاست‌گذاری های بخش خرید و فروش را پیاده سازی نمایند.

انواع سیستم خرید

سیستم خرید دارای انواع مختلفی می‌باشد که سازمان‌ها می‌توانند با توجه به فعالیت و حجم خرید موسساتشان انتخاب کنند. انواع سیستم خرید عبارتند از:

  1. بر اساس ساختار سازمان
  2. بر اساس زمان
  3. بر اساس قابلیت پیش بینی

مراحل کلی خرید

برای انتخاب سیستم خرید باید مراحلی را پشت سر بگذاریم تا بتوانیم یک سیستم با عملکرد عالی انتخاب کنیم. مراحل کلی خرید شامل 7 مورد زیر می‌باشد:

  • بررسی خصوصیات کالا
  • بررسی ارزش و قیمت کالا
  • بررسی منابع تامین کننده کالا
  • مذاکره با فروشندگان کالا
  • تشریفات خرید و عقد قرارداد
  • بررسی و تضمین کننده کیفیت کالا
  • حمل و تحویل کالا

انواع سیستم فروش

سیستم فروش نیز مانند سیستم خرید، دارای انواع مختلفی می‌باشد که شامل سیستم‌های زیر می‌باشد:

  1. سیستم OC
  2. سیستم BC

در سیستم‌های OC ما به خروجی تیم فروش کار داریم و فاکتورهایی که مستقیماً با آن مرتبط هستند. این‌که چه میزان فروش داشته‌ایم، این‌که حاشیه سود چه میزان بوده است و این‌که هر دپارتمان یا فروشگاه چه سهمی از سود کل سازمان را به خود اختصاص می‌دهد و مورد آخر این‌که سهم ما از کیف پول مشتری چقدر است؟

در سیستم BC هر کس در هر نقطه‌ای از هرم سازمانی، به مدیر بالاسر خود نگاه می‌کند و می‌کوشد، رضایت او را تامین کند، این‌که نهایتاً چه‌قدر فروش انجام شده، مسئله‌ی سازمان است. تیم فروش وظیفه دارد رفتار مورد انتظار سازمان را انجام داده و اجرا کند.

نمونه چرخه فروش

تا این بخش از مقاله سیستم‌ها و روش‌های فروش را به صورت متنی بیان کردیم؛ اما بهتر است که مراحل و چرخه فروش را به صورت نموداری و تئوری نیز مشاهده کنید تا بتوانید درک کامل و درستی از این سیستم داشته باشید. در تصویر زیر نمونه چرخه فروش ارائه شده است.

بهترین نرم افزار خرید و فروش

با مزایا و تعریف سیستم خرید و فروش و همچنین با انواع این سیستم‌ها آشنا شدیم و دانستیم که چه امکاناتی را به سازمان اضافه می‌کنند، اکنون قصد داریم در ادامه بهترین نرم افزار خرید و فروش را نیز به شما معرفی کنیم تا انتخاب مفید و به صرفه‌ایی داشته باشید.

نرم افزار خرید و فروش آرین سیستم

نرم افزار خرید و فروش آرین سیستم، یک راه حل حسابداری کامل با قابلیت مدیریت معاملات قابل پرداخت و مصارف بانکی، یکپارچه سازی دقیقی بین کانال‌های خرید و فروش شما و حسابداری با وارد کردن جزئیات کامل تراکنش برای ایجاد یک رکورد قابل قبول از تاریخ خرید ایجاد می کند و به شما امکان مدیریت مالی موثر از دارایی ها، بدهی‌ها و همچنین هزینه‌ها و درآمدها را می‌دهد.
نتیجه گیری

سیستم خرید و فروش تمام فرآیندهای خرید و فروش را ساماندهی می‌کند، این سیستم این امکان را می‌دهد تا دقیقا پروسه خرید و فروش مربوط به سازمان خود را پیاده سازی کنید. این سیستم با ارائه اطلاعات دقیق از موجودی کالا، وضعیت فروش سیاست‌گذاری‌های بخش خرید و فروش را پیاده سازی می‌کند.

منبع
https://www.ariansystem.net/دانلود-نرم-افزار-خرید-و-فروش-رایگان/

  • ۰۲/۰۷/۰۸
  • محسن مژده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی