لایسنس اورجینال

خرید و تمدید آنتی ویروس کسپرسکی نود32 - لایسنس اورجینال

لایسنس اورجینال

خرید و تمدید آنتی ویروس کسپرسکی نود32 - لایسنس اورجینال

لایسنس اورجینال آنتی ویروس تمدید آنتی ویروس اورجینال خرید آنتی ویروس نود32 کسپرسکی بیت دیفندر اویرا تراست پورت اف سکیور پاندا

  • ۰
  • ۰

مشتری به فرد یا سازمانی که خدمات و محصولات یک فروشنده و یا تأمین‌کننده را دریافت می کند گفته می‌شود که بابت آن هزینه یا هر چیز ارزشمندی پرداخت می‌کند. یافتن مشتری در هر کسب‌ و کاری از اهمیت بالایی برخوردار است و ارزشمندترین دارایی هر سازمان یا کسب ‌و کاری مشتریان آن‌ها هستند.

مشتری یابی چیست؟

مشتری یابی (Prospecting) به استفاده از هر ابزار، فرایند و روش برای پیدا کردن یک مشتری احتمالی و جدید گفته می‌شود. می‌توان گفت مشتری یابی یکی از مهم‌ترین و پراهمیت‌ترین بخش‌ها در هر سازمان و کسب ‌و کار به‌حساب می‌آید و دلیلی بر زنده ماندن هر کسب ‌و کار است. در واقع دلیل سختی یافتن مشتری، عدم اعتماد آن‌ها به هر کسب ‌و کار است.

چگونه مشتری یابی کنیم؟

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها در هر سازمان و کسب ‌و کاری رونق کسب و کار با مشتری یابی است. لازمه مشتری یابی شناخت مشتریان هدف و استفاده از تکنیک ‌های مشتری یابی است.

همچنین لازم است شما بدانید که مشتریان شما چه افرادی هستند; شغل و تحصیلات آن‌ها، سن و موارد دیگر مرتبط به آن‌ها چیست؟ بعد از شناخت مشتریان هدف، باید با استفاده از تکنیک ‌های مشتری یابی که در ادامه مقاله ذکر شده برای جذب و نگهداری مشتریان تلاش کنید.

اولین مشتری‌ها بسیار مهم هستند، آن‌ها به شما می‌آموزند چطور کسب‌ و کار خود را توسعه دهید.

تکنیک ‌های مشتری یابی

از مهم‌ترین دلایل زنده ماندن هر سازمان و کسب ‌و کاری مشتریان آن سازمان هستند. در ادامه تکنیک‌ های مشتری یابی که فروش شما را چندین برابر می‌کند معرفی می کنیم، البته قبل از شروع هر کسب ‌و کار نیاز به آموزش مشتری یابی دارید.
تکنیک های مشتری یابی و راهکارهای یافتن مشتری عبارتند از:
یافتن مشتری از طریق ارجاع مشتریان فعلی
یافتن مشتری از طریق تبلیغات
یافتن مشتری از طریق شبکه‌سازی
یافتن مشتری از طریق بازاریابی مستقیم
یافتن مشتری از طریق بازاریابی تلفنی
یافتن مشتری از طریق دریافت بازخورد
یافتن مشتری از طریق شبکه‌سازی اجتماعی
یافتن مشتری از طریق همکاری با کسب ‌و کارهای مرتبط
یافتن مشتری از طریق افزایش جذب مراجعان

مشتری یابی اینترنتی

ازآنجایی‌که باگذشت زمان اینترنت و فناوری نقش پررنگی در زندگی افراد ایفا می‌کند؛ می‌توان گفت فضای اینترنت مجمعی از مشتریان احتمالی است پس یکی از مهم‌ترین ارکان مشتری یابی یافتن مشتری در فضای اینترنتی است. انواع مشتری یابی اینترنتی در بخش زیر به شما نمایش داده شده است.
یافتن مشتری از طریق بازاریابی محتوا
یافتن مشتری از طریق رسانه‌های اجتماعی
یافتن مشتری از طریق برند سازی اینترنتی
یافتن مشتری از طریق بهینه ‌سازی موتور جستجو یا SEO
یافتن مشتری از طریق ایمیل مارکتینگ

تکنیک ‌های مشتری یابی در فروش

امروزه هرچقدر از تکنیک ‌های هوشمندانه و مدرن برای مشتری یابی استفاده کنید در واقع مشتریان وفادارتر و فروش بیشتری خواهید داشت. از جمله تکنیک ‌های مشتری یابی در فروش عبارتند ‌از:

اطلاعاتی درباره یک مشتری احتمالی ایده‌آل جمع‌آوری کنید (مخاطب هدف را بشناسید).
ایجاد تماس‌های گرم با مشتریان احتمالی
در کسب ‌و کار یک رهبر و یا کارشناس باشید.
یک منبع قابل‌اعتماد شوید.
کارشناسان فروش را برای نوع صحبت و برخورد آموزش دهید. 
70 درصد گوش کنید 30 درصد صحبت کنید.
برای مشتریان برتر زمان بیشتری بگذارید و به مشتریان قدیمی زنگ بزنید.
برای مشتریان اول وقت و انرژی بگذارید، برای مشتریان ارجاعی بعدی کافی است فقط یک‌دهم وقت بگذارید.
پیش‌بینی سؤالات مشتری و باحوصله جواب دادن به آن‌ها
احساس امنیت و اهمیت‌دادن به مشتریان
استفاده از تکنیک ‌های نهایی‌سازی فروش بسیار مهم است.

منابع:

http://fardadgroup.blogfa.com/

https://fardadgroup.blog.ir/

  • ۰۰/۱۱/۱۸
  • محسن مژده

مشتری یابی

یافتن مشتری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی