لایسنس اورجینال

خرید و تمدید آنتی ویروس کسپرسکی نود32 - لایسنس اورجینال

لایسنس اورجینال

خرید و تمدید آنتی ویروس کسپرسکی نود32 - لایسنس اورجینال

لایسنس اورجینال آنتی ویروس تمدید آنتی ویروس اورجینال خرید آنتی ویروس نود32 کسپرسکی بیت دیفندر اویرا تراست پورت اف سکیور پاندا

  • ۰
  • ۰

پیگیری پرداخت حقوق بیمه ای نیروی کار، از اهداف مهم سازمان تامین اجتماعی است. این سازمان طی فرآیند اداری حسابرسی بیمه، کارگران را شناسایی و از بهره‌مندی آن‌ها از مزایا و حقوقشان مطلع می‌شود. در ادامه این سوال مطرح است که حسابرسی بیمه چیست؟

فرایند حسابرسی بیمه، رسیدگی و ارزیابی دفاتر قانونی و اسناد مالی کارفرمایان به منظور شناسایی نیروی کار و اجرای دستورالعمل‌های پرداختی به آن‌ها است. در واقع تامین حقوق حق بیمه در حسابرسی بیمه هدف اصلی است.

حسابرسی بیمه ای چیست؟

حسابرسی بیمه ای چیست؟ در پاسخ به این سوال بیان می کنیم که حسابرسی بیمه ای (Insurance Audit) که به آن حسابرسی تامین اجتماعی هم می‌گویند فرآیند رسیدگی به دفاتر قانونی شرکت‌ها و اسناد کارفرمایانی می باشد که دارای کارگاه هستند و با تشکیل پرونده در سازمان تامین اجتماعی، کد کارگاهی گرفته اند.

در پاسخ به سوال حسابرسی بیمه ای برای چیست باید گفت که حسابرسی بیمه به عنوان یکی از فرآیند‌های اداری سازمان تامین اجتماعی، برای شناسایی کارگران بوده و هدف حسابرسی بیمه ای، تامین حقوق بیمه ای کارگران است.

همچنین هدف حسابرسی بیمه ارزیابی حساب‌های هزینه‌ای مربوط به اسناد مالی کارگاه‌ها است، تا از پرداخت حق بیمه توسط شرکت اطمینان ایجاد شود. همانگونه که اطلاع دارید حسابرسی بیمه ای یکی از انواع حسابرسی می باشد، برای درک بهتر حسابرسی بهتر است که ابتدا با خود مبحث حسابرسی و استاندارد های آن آشنا شوید، بنابراین بهتر است که علاوه بر مقاله حاضر مقاله تعریف حسابرسی را هم مطالعه کنید.

پیش حسابرسی بیمه ای

پیش حسابرسی بیمه ای چیست؟ به فرآیندی که در آن مدارک و اسناد شرکت، بازبینی و ارزیابی شده تا قبل از ورود حسابرسان تامین اجتماعی، خطاهای احتمالی برطرف گردد پیش حسابرسی بیمه ای (Insurance Pre-Audit) می‌گویند.

در پیش حسابرسی بیمه با انجام اقداماتی می‌توان آنچه را جریمه بیمه‌ای می‌شود حذف کرد و مبالغ حق بیمه را کاهش داد.

حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود

شعب مختلف سازمان تامین اجتماعی در تهران یا شهرستان‌های ذی‌ربط اختیار بازرسی دوره‌ای از دفاتر قانونی شرکت‌ها و مؤسسات حقیقی و حقوقی را دارند. اما، حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟ و نحوه حسابرسی تامین اجتماعی به چه صورت است؟

به‌طورکلی مراحل زیر باید طی شود تا رسیدگی به حسابرسی بیمه یک شرکت انجام گردد:

در ابتدا درخواست انجام حسابرسی بیمه ای از شعبه‌ای که پرونده شرکت در آن مورد رسیدگی قرار می‌گیرد صادر می‌شود.
مدارک مربوط به حسابرسی بیمه‌ای شرکت، به موسسات حسابرسی تامین اجتماعی ارسال می‌شود و یا این موسسات مدارک مربوطه را از سازمان تامین اجتماعی درخواست می‌کنند.
معمولاً قبل از شروع فرایند حسابرسی بیمه‌ای، فرم‌های مخصوص به شرکت موردنظر ارسال می‌شود تا اطلاعات مربوط به دفاتر قانونی و اظهارنامه‌های مالیاتی در آن ثبت گردد.
شرکت، فرم‌های دریافتی را تکمیل و به شعبه ذی‌ربط و یا موسسه حسابرسی تامین اجتماعی ارسال می‌کند.
موسسات حسابرسی سازمان تامین‌اجتماعی پس از بررسی مدارک، نتایج را در فرم‌های مخصوص وارد و به شعبه‌ای که پرونده مطالباتی شرکت در آن رسیدگی می‌شود، ارسال می‌کنند.
در نهایت شعبه پس از دریافت گزارش، میزان بدهی حسابرسی بیمه شرکت را محاسبه و اعلام می‌کند.

منابع:

http://fardadgroup.blogfa.com/

https://fardadgroup.blog.ir/

  • ۰۰/۱۰/۱۱
  • محسن مژده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی