لایسنس اورجینال

خرید و تمدید آنتی ویروس کسپرسکی نود32 - لایسنس اورجینال

لایسنس اورجینال

خرید و تمدید آنتی ویروس کسپرسکی نود32 - لایسنس اورجینال

لایسنس اورجینال آنتی ویروس تمدید آنتی ویروس اورجینال خرید آنتی ویروس نود32 کسپرسکی بیت دیفندر اویرا تراست پورت اف سکیور پاندا

  • ۰
  • ۰

در مبادلات تجاری و کارهای کنترلی مبادلات مذکور، سیستم ها‌ی اطلاعاتی کامپیوتری سهم زیادی دارند، در نتیجه برای دست یابی به همین کارایی، الزامیست اطلاعاتی که وارد کامپیوتر می گردد به گونه ای باشد که هزینه زیادی جهت گردآوری آن‌ها متحمل نشده و دقیق و به هنگام باشد. استفاده از بارکد خوان ساده ترین تکنولوژی در میان سیستم های شناسایی خودکار است.

بارکد چیست؟

امروزه روی محصولات تولید شده نوارها‌ی سیاه‌و سفید رنگی وجود دارد که در ظاهر هم شکل می باشند، نوارها‌ی مذکور با نام بارکد کالاها، علائمی حاوی اطلاعاتی در مورد کالای تولید شده مانند کد شناسایی محصول، شماره سریال، قیمت و غیره می باشند. اسکنر بارکد، دستگاهی است که جهت رمزگشایی همین علائم یا همان بارکد استفاده می‌گردد.

ضرورت استفاده از بارکد

در فروشگاه های بزرگ ازجمله فروشگاه های زنجیره ای که امرزه محصولات زیادی در انبار خود دارند و اقدام به خرده فروشی کالا می نمایند، شمارش دستی محصولات فروش رفته و موجود در انبار، کاری وقت گیر و هزینه بر می‌باشد.

انواع بارکد

بارکد ها دو نوع هستند که در این بخش شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد.

بارکد خطی (Bare Code) یا تک بعدی (One Dimensional): مجموعه ای از خطوط سیاه و سفید که دارای ویژگی و مشخصات خاصی بوده و با قطرها و فاصله ها‌ی متفاوت از هم، در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، بارکدها‌ی خطی یا یک بعدی نام دارند. متداول ترین همین نوع از بارکد ها عبارت اند از:
UPC
کد EAN
کد 39 (Code 39)
کد 128 (Code 128)
ITF (INTERLEAVED 2 OF 5) (کد 2 از 5)
کد 93 (Code 93)
CODEBAR
کد 11 (CODE 11)
بارکد Msi Plessey یا Modified Plessey
معمول ترین بارکد های ماتریسی عبارت اند از:
(QR CODE) کیو آر کد
(Data Matrix) دیتا ماتریکس
(PDF 417) پی دی اف 14
(AZTEC) آزتک

بارکد خوان چیست؟

اگر بخواهیم بارکدهای روی محصولات را قرائت کنیم بایستی از دستگاهی بنام بارکدخوان استفاده کنیم. دستگاه بارکد خوان به وسیله تاباندن نور قرمز رنگ روی بارکد محصولات و دریافت نور بازتابش شده، اطلاعات محصول، از جمله جنس و قیمت محصول را به‌صورت دیداری روی سیستم ثبت می‌نماید. سیستم روشنایی، حسگر و رمز گشا معمولا بخش های اصلی یک دستگاه بارکد خوان می‌باشند.

بارکد خوان آنلاین

بارکد خوان هایی که بعد از دریافت داده‌ها، آن‌ها را به کامپیوتر یا سیستم میزبان منتقل می‌کنند به نام بارکد خوان آنلاین معرفی می شوند. همین بارکد خوان ها از طریق یو اس بی (USB)، بلوتوث و وای فای با سیستم میزبان در ارتباط می باشند.

هر چند بارکد خوان‌های آنلاین محدودیت هایی در خصوص انتقال اطلاعات به خاطر شعاع حرکتی بلوتوث و وای‌فای دارند اما به علت دارا بودن حافظه جهت ذخیره اطلاعات توانایی کار به صورت آفلاین را نیز دارند.

از معایب بارکد خوان آنلاین در مقایسه با بارکد خوان ها‌ی آفلاین قیمت بالاتر بارکد خوان های آنلاین می‌باشد. اما در مقابل بارکدخوان ها‌ی آنلاین مزایایی دارند که استفاده‌از همین بارکد خوان ها روز به روز بیشتر می شود.

از جمله این مزایا به جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه به دلیل انتقال سریع و به روز بودن اطلاعات، قابلیت کار به‌صورت آنلاین و آفلاین به دلیل وجود حافظه جهت ذخیره اطلاعات و تنوع بالای بارکد خوان های آنلاین می‌باشد.

استعلام بارکد

برای بررسی اصالت کالا می‌توان از کد درج شده روی آن استعلام گرفت.

استعلام بارکد محصولات

اگر روی جلد کالاها و محصولات دقت کنیم کدی درج شده که همین کد معنا و مفهوم خود را دارد. اگر کد 12 رقمی یا در بعضی از کشور ها کد 13 رقمی زیر بارکد را بررسی کنیم می‌توانید به اصالت کالا پی ببریم.

جهت استعلام بارکد محصولات، به سایت ایران کد وارد می شویم و با وارد کردن کد 12 رقمی در قسمت مشخص شده اقدام به جستجوی کالا می نماییم، اگر کد مورد نظر در ایران کد ثبت شده باشد مشخصات محصول، نام تجاری و نام مرجع عرضه کننده و همچنین کاتالوگ محصول ارائه می گردد.

اسکن بارکد کالا آنلاین

بارکد خوان هایی که به وسیله یو اس بی، بلوتوث و وای‌فای به سیستم میزبان متصل بوده و بعد از اسکن بارکد و دریافت داده ها، آن‌ها را به کامپیوتر یا سیستم میزبان منتقل می کنند بارکد خوان آنلاین نام دارند.

اسکن بارکد و انتقال داده ها می‌تواند توسط دوربین تلفن همراه، وب کم یا توسط سرویس های آنلاین سایت ها و وب‌سایت ها صورت بگیرد، تجزیه‌و‌تحلیل داده ها نیز توسط اپلیکیشن های مخصوص بارکد خوان و یا توسط سایت هاو وب‌سایت ها انجام می شود.

روش خواندن بارکد با موبایل

تلفن های هوشمند امروزی می‌توانند با استفاده از دوربین خود نسبت به اسکن بارکد کالا اقدام نمایند، بعد از اسکن بارکد موجود روی محصول آن را به نرم‌افزارهای مربوطه که در تلفن همراه نصب شده است یا سایت هایی که برای این کار طراحی شده اند ارسال می نماید.

نرم‌افزار مربوطه یا سایت مورد نظر نسبت به آنالیز اطلاعات موجود در بارکد اقدام نموده و اطلاعات استخراج شده در خصوص محصول موجود را بر روی تلفن همراه نشان می دهد.
نتیجه گیری

بارکد یکی از ساده ترین تکنولوژی در میان سیستم های شناسایی خودکار می باشد. این تکنولوژی در واحدهای صنعتی، تجاری و اداری به صورت تجهیزات جانبی کامپیوترها قابل استفاده است.

بارکد عبارت است از نوارهای سیاه‌وسفید رنگی که در ظاهر هم شکل می باشند، نوارهای مذکور با نام بارکد ، علائمی حاوی اطلاعاتی در مورد کالا یا محصول تولید شده می باشند.

بارکد های درج شده بر روی کالاها و محصولات توسط دستگاه بارکد خوان قابل خواندن و تجزیه و تحلیل می‌باشد. با پیشرفت تکنولوژی برنامه ها‌ی بارکد خوان و سایت های بارکد خوان افزایش یافته است، با استفاده‌از تلفن های همراه هوشمند و کامپیوتر‌ها‌ی شخصی نیز می توان اقدام به قرائت بارکد نمود. با قرائت بارکد توسط بارکد خوان ها به اطلاعاتی مانند قیمت محصول، اصالت کالا و غیره در خصوص کالا می توان دست پیدا کرد.

منابع:

https://fardadgroup.blog.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی